martes, 22 de julio de 2014

12 Pueblinos de la Costa de Asturias donde disfrutar el verano en Asturias

12 Pueblinos  de la mariña d'Asturies  onde esfrutar el branu n'Asturies

                                    Ribesella contorna de Oriente Asturies

Unu de los llugares pa comer hasta españar, atopate cola naturaleza n'estáu puru y prestate hasta'l final nes meyores fiestes de prao ye Asturies. Dos vertientes d'una mesma realidá, monte y mariña: paisaxe natural peruquier, xentes hospitalaries y bona cocina de la mar. Un destín que nunca puedes llegar a conocer tou, una y bones el paraísu más verde d'España hai que vivilo de distintes maneres, afayando nuevos llugares que nin el mesmu asturianu conoz. Pero yá que tamos en feches de calor, fiestes y bon rollu, recordámosvos los pueblos que tán dentrísimo pa esfrutar del branu na Patria quería.

Ribadesella Comarca de Oriente Asturias

Uno de los lugares para comer hasta reventar, encontrarte con la naturaleza en estado puro y divertirte hasta el final en las mejores fiestas de prao es Asturias. Dos vertientes de una misma realidad, montaña y costa: paisaje natural por doquier, gentes hospitalarias y buena cocina de la mar. Un destino que nunca puedes llegar a conocer todo, ya que el paraíso más verde de España hay que vivirlo de diferentes maneras, descubriendo nuevos lugares que ni el mismísimo asturiano conoce. Pero ya que estamos en fechas de calor, fiestas y buen rollo, os recordamos los pueblos que están dentrísimo para disfrutar del verano en la Patria querida.






















                        Sablera de Ribesella contorna de Oriente Asturies

Ye'l llugar aparente si gústanos el puntito pijosufero, anque nun tengamos nin idea de faer surf. Tapia de Casariego ta llaráu d'impresionantes casones y palacios qu'arrodien a una sablera casi cristalina. Vamos, pa xente con cash ensin arrenunciar a un ambiente de colegueo propiu d'un enclave de veranéu total. Peles nueches (equí sálese tolos díes) hai enforma que faer: como dir al puertu a comer mariscu o pasar les hores nuna terraza tomándote una caipirinha, en tolos sos chigres preparar perriques. Cero estrés.

Playa de Ribadesella Comarca de Oriente Asturias

Es el lugar idóneo si nos gusta el puntito pijosufero, aunque no tengamos ni idea de hacer surf. Tapia de Casariego está plagado de impresionantes mansiones y palacios que rodean a una playa casi cristalina. Vamos, para gente con cash sin renunciar a un ambiente de colegueo propio de un enclave de veraneo total. Por las noches (aquí se sale todos los días) hay mucho que hacer: como ir al puerto a comer marisco o pasar las horas en una terraza tomándote una caipirinha, en todos sus bares las preparan riquísimas. Cero estrés.
























                 Ribesella Sablera contorna de Oriente Asturies

Mientres tol branu, Ribesella ye una de les reines d'Asturies. N'agostu esta rexón asturiana tien bien presente'l deporte y la diversión na so conocidísima cita añal del Descensu Internacional del Sella na qu'esquitaes de xente baxen en piragua'l Sella (daqué qu'hai que faer una vegada na vida). ¡Les rises tán aseguraes! La meyor opción ye agospiase en dalguna de les cases indianes (antaño'l llar de dalgún afortunáu emigrante), y qu'anguaño son hoteles-palacete, como ye'l casu de Villa Rosario, un palacete del sieglu pasáu enclaváu en primer llínea de la sablera Santa Marina. Y yá pa rematar, si pasamos per Les Arriondes nun podemos dexar pasar La Corrolada del Indianu, el restorán con una estrella Michelín onde Jose Antonio Riolo Viejo impresiona col so menú gastronómicu Mar y monte radical.

Ribadesella playa Comarca de Oriente Asturias

Durante todo el verano, Ribadesella es una de las reinas de Asturias. En agosto esta región asturiana tiene muy presente el deporte y la diversión en su conocidísima cita anual del Descenso Internacional del Sella en la que manadas de gente bajan en piragua el Sella (algo que hay que hacer una vez en la vida). ¡Las risas están aseguradas! La mejor opción es hospedarse en alguna de las casas indianas (antaño el hogar de algún afortunado emigrante), y que hoy en día son hoteles-palacete, como es el caso de Villa Rosario, un palacete del siglo pasado enclavado en primera línea de la playa Santa Marina. Y ya para rematar, si pasamos por Arriondas no podemos dejar pasar El Corral del Indianu, el restaurante con una estrella Michelín donde Jose Antonio Campo Viejo impresiona con su menú gastronómico Mar y montaña radical.























Cuideiru contorna d'Avilés Asturies


Un escenariu pintáu nel mar, como afiguró'l cineasta Jose Luís Garci na so galardonada película Volver empezar. Los sos habitantes, conocíos como pixuetos, son bien sibarites  a la d'escoyer un bon platu gourmet: como'l famosu pixin (lo que conocemos como'l tosquile). L'Asturies occidental conserva intacta la hestoria y l'ilusión, que tamién se ve compensada na mariña y les sos proximidaes porque llugares tan emblemáticos como Cuideiru, tienen la reconocencia al galardón de pueblu Exemplar d'Asturies (un premiu de calter especial, tan especial como la tierra que la percibe). A parte de tener un pasáu viquingu, ye una villa eminentemente pesquera que llegó a tener una flota de les más importantes del Cantábricu. Con esos antecedentes Cuideiru namá podía vivir entornada escontra'l mar, la pesca da-y el so gastronomía y el so preciosu perfil de coloridas cases trepadores. Una estampa de branu asturianu que paez sacada de la mariña Amalfitana.

Cudillero Comarca de Avilés

Un escenario pintado en el mar, como plasmó el cineasta Jose Luís Garci en su galardonada película Volver a empezar. Sus habitantes, conocidos como pixuetos, son muy sibaritas a la hora de escoger un buen plato gourmet: como el famoso pixin (lo que conocemos como el rape). La Asturias occidental conserva intacta la historia y la ilusión, que también se ve recompensada en la costa y sus proximidades porque lugares tan emblemáticos como Cudillero, tienen el reconocimiento al galardón de pueblo Ejemplar de Asturias (un premio de carácter especial, tan especial como la tierra que lo percibe). A parte de tener un pasado vikingo, es una villa eminentemente pesquera que llegó a tener una flota de las más importantes del Cantábrico. Con esos antecedentes Cudillero sólo podía vivir volcada hacia el mar, la pesca le da su gastronomía y su precioso perfil de coloridas casas trepadoras. Una estampa de verano asturiano que parece sacada de la costa Amalfitana.























Llanes contorna de Oriente Asturies

Unu de los llugares más carismáticos d'Asturies podría dicise que ye Llanes. Escenariu de luxu en películes como Parranda de González Suárez, Hestoria d'un besu de Garci o L'Orfanatu de J.A. Bayona. Na so parte costera'l pueblu ta arrodiáu de xalés, urbanizaciones y campings pa quedase tol branu. Equí vas poder percorrer cales como la sablera de Barru, una de la más guapes d'Asturies, Sorraos o Gulpiyuri, un llugar máxico y oculto metanes campos verdes, una sablera d'agua cristalino asitiada cien metros tierra adientro que namá s'afaya dende'l cielu o cuando te das de focicu con ella. El so puertu pesqueru, que na Edá Media tuvo gran actividá pola caza de ballenes, anguaño ye un llugar de cultura y paisaxe. Brujulea ente los cubos de la memoria, pintaos sobre los bloques de formigón de la escollera, y pide con una bona paella con bugre (deliciosa en cualquier chigre del puertu).

Llanes Comarca de Oriente Asturias

Uno de los lugares más carismáticos de Asturias podría decirse que es Llanes. Escenario de lujo en películas como Parranda de González Suárez, Historia de un beso de Garci o El Orfanato de J.A. Bayona. En su parte costera el pueblo está rodeado de chalets, urbanizaciones y campings para quedarse todo el verano. Aquí podrás recorrer calas como la playa de Barro, una de la más bonitas de Asturias, Sorraos o Gulpiyuri, un lugar mágico y oculto en medio de campos verdes, una playa de agua cristalina situada cien metros tierra adentro que sólo se descubre desde el cielo o cuando te das de bruces con ella. Su puerto pesquero, que en la Edad Media tuvo gran actividad por la caza de ballenas, hoy en día es un lugar de cultura y paisaje. Brujulea entre los cubos de la memoria, pintados sobre los bloques de hormigón de la escollera, y pide con una buena paella con bugre (deliciosa en cualquier bar del puerto).



























Llastres contorna de Oriente Asturies

Esti pueblu marineru tamién llamáu Llastres yá tien dos identidad clares. La primera ta marcada pola buelgues de los dinosaurios qu'atopamos nes llastrinas (lloses de cantil) el Muséu Xurásicu d'Asturies y la segunda pela mundu televisivu, como llar del míticu Doctor Mateo. Unu de los chigres más recomendables ye l'Azor, equí puedes pasate hores mirando les sos parés, apinaes de fotografíes de personaxes pernomaos, n'unu de los sos puntos d'alcuentru más íntimu aldovínase la presencia de los reis d'España Felipe y Letizia. Tou él destila: gustu pol detalle decorativu, musicón y ambiente distinguío.

Lastres Comarca de Oriente 

Este pueblo marinero también llamado Llastres ya tiene dos identidades claras. La primera está marcada por la huellas de los dinosaurios que encontramos en las llastrinas (losas de acantilado) el Museo Jurásico de Asturias y la segunda por la mundo televisivo, como hogar del mítico Doctor Mateo. Uno de los bares más recomendables es el Azor, aquí puedes pasarte horas mirando sus paredes, repletas de fotografías de personajes ilustres, en uno de sus puntos de encuentro más íntimo se adivina la presencia de los reyes de España Felipe y Letizia. Todo él destila: gusto por el detalle decorativo, musicón y ambiente distinguido.























Luarca contorna del Eo-Navia Asturies

Llamada la Mariña Blanca de la Villa Verde, y asitiada a la desaguada del rio Negru, ye una de les localidaes más antigües d'Asturies. Non te puedes perder la zona marinera colos sos trés barrios típicos (el Camberal, el Carril, y la pescadería) o la zona indiana con toles sos casones construyíes a finales del sieglu XIX. L.luarca tien un venceyu definitivu ente'l calter marineru y l'heriedu indianu. Si quies unes vacaciones distintes, dormir na Casona de Doña Paca ye daqué según tener unos díes a una auténtica güelina, bien entrañable.

Luarca Comarca del Eo-Navia

Llamada la Costa Blanca de la Villa Verde, y asentada a la desembocadura del rio Negro, es una de las localidades más antiguas de Asturias. No te puedes perder la zona marinera con sus tres barrios típicos (el Camberal, el Carril, y la pescadería) o la zona indiana con todas sus mansiones construidas a finales del siglo XIX. Luarca tiene un vínculo definitivo entre el carácter marinero y la herencia indiana. Si quieres unas vacaciones diferentes, dormir en la Casona de Doña Paca es algo así como tener unos días a una auténtica güelina, muy entrañable.























Villaviciosa Contorna de Xixón Asturies

Esti pueblu yá gana pola so cercanía a la sablera de Rodiles, una de les sableres más selvaxes y naturales del conceyu. Ye unu d'esos llugares envidiables d'Asturies onde apreciar el monte arrodiáu de verdes praos semaos de cases de campu nes que prúi quedase a vivir pa siempres. Y tou dende la sablera. Equí nun hai nin hoteles, nin edificios, nin tiendes, namá hai un camping bien atopadizu con families qu'acampen tol branu. Cuenta col privilexu de tener la fábrica de la sidra El Gaiteru, famosa nel mundu enteru, que dende'l sieglu XVIII hasta los nuesos díes quita la sede la morriña de los asturianos cuando s'atopen fora del llar.

Villaviciosa Comarca de Gijón

Este pueblo ya gana por su cercanía a la playa de Rodiles, una de las playas más salvajes y naturales del concejo. Es uno de esos lugares envidiables de Asturias donde apreciar la montaña rodeada de verdes prados sembrados de casas de campo en las que apetece quedarse a vivir para siempre. Y todo desde la playa. Aquí no hay ni hoteles, ni edificios, ni tiendas, sólo hay un camping muy acogedor con familias que acampan todo el verano. Cuenta con el privilegio de tener la fábrica de la sidra El Gaitero, famosa en el mundo entero, que desde el siglo XVIII hasta nuestros días sacia la morriña de los asturianos cuando se encuentran fuera del hogar.


























Taramundi ente regatos contorna del Eo-Navia Asturies

Enfusamos nun diminutu pobláu con muncho encantu fechu de cayuela y recuperáu fai 28 años. Alredor nun gobierna'l mar sinón una naturaleza qu'enche cola so guapura y la so selvaxe presencia. Una llograda maqueta de l'Asturies de va siete sieglos con molín, un horru y col so hotel La rectoral, el primer hotel rural d'España. Non dexes de visitar el muséu de Mazonovo, un espaciu bien risonderu y de gran fotogenia por esi amiestu de madera, ríu y árboles de suañu.

Taramundi Comarca del EO-Navia

Nos adentramos en un diminuto poblado con mucho encanto hecho de pizarra y recuperado hace 28 años. Alrededor no gobierna el mar sino una naturaleza que desborda con su belleza y su salvaje presencia. Una lograda maqueta de la Asturias de hace siete siglos con molino, un hórreo y con su hotel La rectoral, el primer hotel rural de España. No dejes de visitar el museo de Mazonovo, un espacio muy divertido y de gran fotogenia por esa mezcla de madera, río y árboles de ensueño.























Tazones Contorna de Xixón Asturies

Ye'l pueblu y el mar que guarda la esencia de l'aldega asturiana, pero de manera peculiar, gracies a los sos horros cerca del mar. Tazones son cais empedradas y cases baxes. Los rellabicos de la so fisonomía paecer a les plegues d'una rede que fuelga nel puertu y qu'atrapa a los sos 300 habitantes, convirtiéndolo nun atentu llaberintu. El golor a sidra, mariscos y pexe tán bien presentes: dispones de gran variedá pa escoyer un restorán y esfrutar d'una redolada idílica.

Tazones Comarca de Gijón

Es el pueblo y el mar que guarda la esencia de la aldea asturiana, pero de manera peculiar, gracias a sus hórreos cerca del mar. Tazones son calles empedradas y casas bajas. Los recovecos de su fisonomía se parecen a los pliegues de una red que descansa en el puerto y que atrapa a sus 300 habitantes, convirtiéndolo en un amable laberinto. El olor a sidra, mariscos y pescado están muy presentes: dispones de gran variedad para escoger un restaurante y disfrutar de un entorno idílico.


























Salines contorna d'Avilés Asturies

Es uno de los lugares preferidos para veranear en Asturias: mucho surf, mucha fiesta, y mucha gente joven con ganas de divertirse. Aquí se encuentra el hotel Ewan House, propiedad de Juan Luis Suarez, músico del Sueño de Morfeo y fundador de la marca de ropa Ewan. Se ha convertido en el punto de encuentro de los surferos en la costa Asturiana, donde a parte de surf, el animado calendario cultural del hotel incluye música en directo (incluso han montado un bar en la playa que por la noche se convierte en una de las zonas más movidas de Salinas). A finales de julio y principios de agosto tiene lugar el festival de Longboard, en una preciosa casona de madera en frente de la playa de Salinas.

Salinas Comarca de Avilés

Es uno de los lugares preferidos para veranear en Asturias: mucho surf, mucha fiesta, y mucha gente joven con ganas de divertirse. Aquí se encuentra el hotel Ewan House, propiedad de Juan Luis Suarez, músico del Sueño de Morfeo y fundador de la marca de ropa Ewan. Se ha convertido en el punto de encuentro de los surferos en la costa Asturiana, donde a parte de surf, el animado calendario cultural del hotel incluye música en directo (incluso han montado un bar en la playa que por la noche se convierte en una de las zonas más movidas de Salinas). A finales de julio y principios de agosto tiene lugar el festival de Longboard, en una preciosa casona de madera en frente de la playa de Salinas.

Castropol contorna del Eo-Navia Asturies


Esti asentamientu prerromanu constitúi un privilexáu puexu sobre la ría del Eo, esa ría que fai del ociu nesta villa daqué distinta, vibrante y bien náuticu. Equí vas ver: tradición marinera y enforma deporte de remu. Tien escelentes vistes y bonos vientos pa practicar vela o wind-surf. Nestes tierres esfrutar del pexe y el mariscu. Merez la pena percorrer el so cascu antiguu, vas sentir que los tos pasos dialoguen cola hestoria. Asina ye Castropol, Pueblu Exemplar d'Asturies.

Castropol Comarca del EO Navia

Este asentamiento prerromano constituye un privilegiado promontorio sobre la ría del Eo, esa ría que hace del ocio en esta villa algo diferente, vibrante y muy náutico. Aquí verás: tradición marinera y mucho deporte de remo. Tiene excelentes vistas y buenos vientos para practicar vela o wind-surf. En estas tierras se disfruta del pescado y el marisco. Merece la pena recorrer su casco antiguo, sentirás que tus pasos dialogan con la historia. Así es Castropol, Pueblo Ejemplar de Asturias.

1 comentario: