martes, 22 de julio de 2014

12 playas de Asturias para una docena idilios en la costa



12 sableres d'Asturies pa una docena Idilios na mariña


12 sableres d'Asturies pa una docena Idilios na mariña

La mariña asturiana ta jalonada de maravíes, que les sos formes multiplicar como la variedá de paisaxes y panorámiques qu'esisten: cabos pimpanos, recónditas cales, cantiles imposibles, pedreros que te esperen, castros que son el reposu de les mabees, faros con vistes de suañu, villes que güelen a mar…, y metanes toa sableres y sableres, y más sableres.
Son de toles formes y colores. Pal deporte, pa tomar l'aire y el sol, pal paséu, pa la fotografía, pa la conxusta, pa tastiar manxares, pa tomar un cóctel o una sidra, pa escuchar los ecos d'una gaita, pa contemplar atapeceres o amaneces que son poemes de paisaxe y verdaderes obres d'arte…, y toes, toes tán nun camín.
Ye un camín bien antiguu, un camín que fomenta'l realcuentru, l'amistá, l'esfrute de la naturaleza. Tán nel Camín de la Mariña, nel Camín del Norte, el primer camín de Santiago.

12 playas de Asturias para una docena Idilios en la costa


La costa asturiana está jalonada de prodigios, cuyas formas se multiplican como la variedad de paisajes y panorámicas que existen: cabos imponentes, recónditas calas, acantilados imposibles, pedreros que te esperan, castros que son el reposo de los cormoranes, faros con vistas de ensueño, villas que huelen a mar…, y en medio de todo playas y playas, y más playas.
Son de todas las formas y colores. Para el deporte, para tomar el aire y el sol, para el paseo, para la fotografía, para la tertulia, para degustar manjares, para tomar un cóctel o una sidra, para escuchar los ecos de una gaita, para contemplar atardeceres o amaneces que son poemas de paisaje y verdaderas obras de arte…, y todas, todas están en un camino.
Es un camino muy antiguo, un camino que fomenta el reencuentro, la amistad, el disfrute de la naturaleza. Están en el Camino de la Costa, en el Camino del Norte, el primer camino de Santiago.


Sablera La Griega Colunga


Esta sablera ye la más próxima a Colunga, capital del conceyu. Famosa poles sos buelgues de dinosauriu, ta formada per un pequenu ríu, el Lliberdón que desagua na sablera. Sablera de finu sable utilizáu masivamente nes fines de selmana, dende la que s'acolumbra'l curiosu puertu y villa de Llastres. Tien un Llargor de 770 m y un anchor de 65. Sablera airosa con aguaxe moderáu

Playa La Griega Colunga

Esta playa es la más próxima a Colunga, capital del concejo. Famosa por sus huellas de dinosaurio, está formada por un pequeño río, el Libardón que desemboca en la playa. Playa de fina arena utilizada masivamente en los fines de semana, desde la que se divisa el atractivo puerto y villa de Lastres. Tiene una Longitud de 770 m y una anchura de 65. Playa ventosa con oleaje moderado


 Sablera Cueva o L'Arena  Valdés


Ya sabemos de los encantos del Principado de Asturias, de su verde y de su exuberante naturaleza. Además nos encontramos con algunas de las playas más bellas de todo el Mar Cantábrico en la costa Asturiana con ese maravilloso contraste entre mar azul y verdes montañas.
En concreto la playa de Cueva en la localidad de Valdés. Se trata de una playa de gran amplitud de cantos rodados y de mar con oleaje moderado que nos trae a nuestros sentidos los mejores paisajes de la costa asturiana. Para llegar a esta playa tomamos como referencia una localidad muy cercana, la localidad de Busto también muy cerca de Cabo de Busto, zonas que nos servirán de referencia para llegar a este lugar. Esta dentro de los limites de un paisaje protegido que tiene el nombre de Paisaje Protegido de la Costa Occidental. Esta playa no solo se conoce con el nombre de Cueva sino con el nombre de La Arena. Tiene una longitud de casi 600 metros y se caracteriza por tener en marea baja hasta 210 metros de anchura pero esta medida varía mucho dependiendo de las mareas que como ya sabemos cambian mucho los paisajes en las costas de Asturias.

Playa Cueva o  La Arena Valdés

Yá sabemos de los encantos del Principáu d'Asturies, del so verde y de la so exuberante naturaleza. Amás atopamos con delles de les sableres más belles de too el Mar Cantábricu na mariña Asturiana con esi maraviyosu contraste ente mar azul y verdes montes.
En concretu la sablera de Cueva na localidá de Valdés. Tratar d'una sablera de gran amplitú de cantares rodaos y de mar con aguaxe moderáu que nos trai a los nuesos sentíos los meyores paisaxes de la mariña asturiana. Pa llegar a esta sablera tomamos como referencia una localidá bien cercana, la localidá de Bustu tamién mui cerca de Cabu de Bustu, zones que nos sirvirán de referencia pa llegar a esti llugar. Esta dientro de llindar d'un paisaxe protexíu que tien el nome de Paisaxe Protexíu de la Mariña Occidental. Esta sablera non solo conozse col nome de Cueva sinón col nome de L'Arena. Tien un llargor de casi 600 metros y caracterízase por tener en marea baxa hasta 210 metros d'anchura pero esta midida varia enforma dependiendo de les marees que como yá sabemos camuden enforma los paisaxes nes mariñes d'Asturies.



Sablera de Quintana o Plumineru (Valdés).

La soledá de la paraxa convida al solaz, a la pesca, a la serenidá total. Llégase fácilmente dende la localidá de Quintana, anque hai que faelo a cuerpu. Ye un allargáu y estrechu pedreru, de cantares rodaos, encaxáu ente cantiles y típicu de la mariña occidental asturiana. Ideal pa la escursión.


La soledad del paraje invita al solaz, a la pesca, a la serenidad total. Se llega fácilmente desde la localidad de Quintana, aunque hay que hacerlo a pie. Es un alargado y estrecho pedrero, de cantos rodados, encajado entre acantilados y típico de la costa occidental asturiana. Ideal para la excursión.


 Sablera de Porcía (El Franco).

Tien fama de ser una de les más belles del occidente asturianu. Jalonada por isla, col so estuariu, marismas y pequenes dunes, ye abelugu d'aves migratories y tien un enorme valor paisaxísticu y natural, lo que-y confier especial encantu pa bañistas y viaxeros. Al ser semiurbana, ye bien cómoda pa los amantes de la sablera.
Tiene fama de ser una de las más bellas del occidente asturiano. Jalonada por islas, con su estuario, marismas y pequeñas dunas, es refugio de aves migratorias y tiene un enorme valor paisajístico y natural, lo que le confiere especial encanto para bañistas y viajeros. Al ser semiurbana, es muy cómoda para los amantes de la playa.


Sablera de Oleiros (Cuideiru).

Pura naturaleza mui cerca de la villa marinera de Cuideiru. Próxima tamién al pueblu de Salamir y a una área recreativa, ye un maraviyosu ancón natural en forma de concha, con cantares rodaos y una arena tostada qu'oldea coles sos cristalines enagües color turquesa. Col encantu añedíu d'una desaguada fluvial, ye como perdese en mediu del paraísu.

Pura naturaleza muy cerca de la villa marinera de Cudillero. Próxima también al pueblo de Salamir y a un área recreativa, es una maravillosa ensenada natural en forma de concha, con cantos rodados y una arena tostada que contrasta con sus cristalinas aguas color turquesa. Con el encanto añadido de una desembocadura fluvial, es como perderse en medio del paraíso.


Sablera d'El Aguilar (Muros de Nalón).

Ye un arenal de gran guapura y con un cómodu accesu, lo que fai que, especialmente nel branu, tea bien allegáu. La so situación abelugada no fondero d'un ancón y les condiciones de les sos agües, convertir n'ideal pal fondio d'embarcaciones de recréu, o pa la práctica del bucéu y el surf. Ye entamu o final de la ruta de los miradores, con arrogantes vistes panorámiques.


Es un arenal de gran belleza y con un cómodo acceso, lo que hace que, especialmente en el verano, esté muy concurrido. Su situación resguardada en el fondo de una ensenada y las condiciones de sus aguas, lo convierten en ideal para el fondeo de embarcaciones de recreo, o para la práctica del buceo y el surf. Es inicio o final de la ruta de los miradores, con espléndidas vistas panorámicas.


  Sablera de Mexota (Tapia de Casariego).

Es una de las joyas del occidente asturiano, un tesoro a buen recaudo de inmenso valor natural, en el que destaca el paisaje rocoso que se funde en el mar, la fina arena, las aguas cristalinas y los poderosos acantilados que la rodean…Ideal para perderse o para encontrarse…

Ye una de les xoyes del occidente asturianu, una ayalga a recaldu d'inmensu valor natural, nel que destaca'l paisaxe predreso que se funde nel mar, el finu sable, les agües cristalines y los poderosos cantiles que la arrodien…Ideal pa perdese o p'atopase… 


  Sablera del Playón de Ballas (Castrillón).

Más qu'una sablera ye un playón, pola so estensión y porque yá se sabe que les terminaciones en “on” n'asturianu signifiquen grandor o grandiosidá. Bagues ye grande, de les más grandes d'Asturies, y poderosa, con aguaxe y dunes que-y dan una gran valor ecolóxicu.

Más que una playa es un playón, por su extensión y porque ya se sabe que las terminaciones en “on” en asturiano significan grandeza o grandiosidad. Bayas es grande, de las más grandes de Asturias, y poderosa, con oleaje y dunas que le dan una gran valor ecológico.



  Sablera de Carranques, Perlora (Carreño).


Ye una de les sableres de Perlora. Mui cerca de la villa marinera de Candás, Carranques alienda l'aire de les caseríes y cases señoriales tradicionales asturianes, de los xacimientos prehistóricos cercanos, de les hestories de puertos balleneros medievales, y banciar ente la pureza de les sos agües cristalines y la fuerza de la marea cantábrica.


Es una de las playas de Perlora. Muy cerca de la villa marinera de Candás, Carranques respira el aire de las caserías y casas señoriales tradicionales asturianas, de los yacimientos prehistóricos cercanos, de las historias de puertos balleneros medievales, y se debate entre la pureza de sus aguas cristalinas y la fuerza de la marea cantábrica.


  Sablera de Merón (Villaviciosa).

Recóndita y flanqueada por pedreros, ye bien sele y perfecta pa la pesca - danse bien nesa zona'l xargo y la llubina -. En plena marina de Villaviciosa, Merón, cola so arena tostada y el so estilu de cala asturiana, ye un sitiu más qu'aparente p'atopar fósiles y dalguna qu'otra sorpresa xurásica…

Playa de Merón (Villaviciosa).
Recóndita y flanqueada por pedreros, es muy tranquila y perfecta para la pesca - se dan bien en esa zona el xargo y la lubina -. En plena marina de Villaviciosa, Merón, con su arena tostada y su estilo de cala asturiana, es un sitio más que idóneo para encontrar fósiles y alguna que otra “sorpresa jurásica…




 Sablera de Po (Llanes).

Ye ideal pa baños seles, porque ta bien al abrigu, dibuxada nuna canal de roca kárstica qu'a marea llena convertir nuna auténtica piscina natural, un ancón perfectu pa los deportes acuáticos, y a marea baxa dexa'l paséu dende la desaguada del ríu hasta mar abierta.

Es ideal para baños tranquilos, porque está muy al abrigo, dibujada en un canal de roca kárstica que a marea llena la convierte en una auténtica piscina natural, una ensenada perfecta para los deportes acuáticos, y a marea baja permite el paseo desde la desembocadura del río hasta mar abierta.


 Arenal de Morís (Caravia).

Amplia y abierta, con arena finísima y blanca, y con olas perfectas para la práctica del surf, tanto para principiantes como para iniciados. Su zona verde y su chiringuito son una invitación permanente al disfrute de las vistas, del paisaje y de los buenos vientos que soplan en este arenal.

Amplia y abierta, con sable perfinu y blanca, y con foles perfectes pa la práctica del surf, tantu pa primerizos como para empecipiaos. La so zona verde y el so chiringu son una invitación permanente al esfrute de les vistes, del paisaxe y de los bonos vientos que soplen nesti arenal.

 

No hay comentarios:

Publicar un comentario